Globalna mreža čiji prvi koraci nastanka se vezuju za početak 70ih godina prošlog veka, jeste internet. Prvo značajno predstavljanje ovog tehnološkog otkrića javnosti, vezuje se za 1990. godinu, od kada se nižu inovacije i unapređenja svetski poznate mreže. Danas je internet popularan kao mesto na kojem se nalaze najnovije vesti, svi događaji, korisni saveti, društvene mreže, ali i ostvaruju brojni dogovori, ugovori i poslovne saradnje.
Ukoliko se posmatraju vesti online sveta kao kontinuirano usavršavan i danas gotovo nenadmašan način plasiranja informacija do javnosti, može se reći da je najviše zastupljen kod mladih generacija ljudi. Od 1993. godine kada se smatra da je formiran prvi medijski sajt u Floridi do danas, kada je prošlo gotovo tri decenije, najnovije vesti na internetu su dobile značajno unapređen oblik, izgled i kompletan web dizajn.
Vesti online kao baza informacija u svakom vremenu
Najnovije današnje vesti „putuju“ za mnogo kraće vreme u poređenju sa prethodnim godinama i decenijama. Zahvaljujući unapređivanju i nadogradnji interneta koje se vrši skoro svakodnevno, vesti online formata su najzastupljeniji način oglašavanja i predstavljaju ogromnu i neiscrpnu bazu podataka. Sadržaj koji se nalazi na internetu može se pratiti uvek i svuda, bez obzira na vremensku zonu i udaljenost od svog doma.
Sve vesti koje se postave, pod uslovom da se naknadno ne obrišu, mogu se pronaći i pretragama na internetu čak i posle dužeg vremena. Pored toga, za razliku od štampanih izdanja gde se na vesti čeka sve dok se ne pojave na pultovima trafika i prodavnicama, vesti online oblika budu postavljene na internet u realnom vremenu dešavanja i za svega nekoliko sekundi. Najnovije vesti u online mreži su uvek ažurne, aktuelne, potpune i trebalo bi u svakom trenutku tačne, uz naravno proveravanje primarnog izvora koji ih objavljuje.
Najnovije vesti na internetu kao najpopularniji izvor
Standardne medijske kuće koje imaju svoje televizijske programe, dnevne novine, časopise i radio stanice, sve više teže ka tome da imaju ažurne stranice na internetu, odnosno portale na kojima će se nalaziti najnovije vesti. Razlog za to je činjenica da su vesti online mreže danas najpopularniji način informisanja, a istovremeno ima i najveću moć širenja od jednog do drugog korisnika interneta.
Da bi se sadržina ispratila, prenela i „podelila“ na društvenim mrežama, važno je da tekst bude kvalitetno osmišljen i oblikovan uz dodatke kao što su ilustracije i fotografije, animacije i video snimci. Često se uz objave kao prilog objavljuju i zvanična saopštenja za javnost, što zavisi od karakteristika samih vesti. Doživljaj je potpun kada se obezbedi multimedijalnost, odnosno paralelno dejstvo različitih medija, što obezbeđuje sfera interneta.
To se pre svega odnosi na kombinovanje teksta i slike, odnosno televizijskog formata sa sadržajem poput štampanih izdanja. Vesti online mreže su još potpunije jer obezbeđuju interakciju društva u celini, na način da svako može ostaviti komentar – svoj stav, mišljenje, pitanje ili sugestiju. Istovremeno, može se dobiti i povratna reakcija, odnosno odgovor na brojna pitanja publike.
Vesti online mreže daju niz prednosti u domenu informisanja u modernom vremenu. U poređenju sa svim dosadašnjim medijskim kućama koje su vesti širile putem štampanih izdanja, televizije i radio stanica, internet je pružio najviši stepen multimedijalnosti i interaktivnosti, u kombinaciji sa ogromnim brojem svakodnevnih posetilaca na portalima.