Sadržaj vesti veoma je značajan za obaveštenost javnosti, kao jedan od krucijalnih vidova tokova bitnih činjenica, događaja, odluka i svih drugih informacija. Sinonim za informisanje u davnom vremenu, jeste bilo praćenje dnevne štampe, prvobitno u crno-belom, a kasnije i u tiražu u boji. Danas, situacija je znatno drugačija i vlada dominacija vesti online oblika i forme.
Dilema praćenja aktuelnih vesti u današnjem dobu obuhvata razmatranje izbora između dnevne štampe i online izvora, iako se naravno mogu kombinovati svi dostupni resursi za ažurno i potpuno informisanje. Ipak, za potrebe analiziranja i razmatranja prednosti, često se upoređuju štampana izdanja sa jedne i vesti online mreže sa druge strane. Iz svakog ugla, internet oglašivači imaju značajan broj prednosti u odnosu na štampu.
Dnevna štampa kao element tradicije i običaja praćenja aktuelnih vesti dana
Novine kao štampana izdanja predstavljaju najstariji oblik medijskog oglašavanja, a njihov nastanak se vezuje za područje Egipta i Mesopotamije, kao i stari papirus na kome su se pisali čuveni hijeroglifi. Prva izdanja u svetu širila su se od 13. veka u Nemačkoj, Engleskoj i Italiji, a 3 veka kasnije dobijaju svoj pun izgled, format i sadržaj, kao što je to danas. U Srbiji su prve novine nastale od strane Zaharija Orfelina davne 1.768. godine i štampane su na prostoru Italije.
Značaj dnevne štampe za oglašavanje posebno se ističe u dobu razvoja u prethodnih nekoliko vekova, dok su danas u velikoj meri prevaziđene drugim otkrićima, kao što su to vesti online formata. Danas postoje ljudi, posebno starije dobi, koji uživaju da započnu jutro prelistavanjem omiljene dnevne štampe – čitanjem tekstualnih sadržaja i gledanjem ilustracija u crno-belom ili obojenom formatu, čak iako su dostupni internet izvori, televizija i radio stanice.
Vesti online mreže za svakodnevni tok informacija ka ogromnom broju ljudi
Dnevna štampa, nedeljnici i magazini su vrlo sadržajni sa aspekta broja tekstualnih formata, ali su vesti online mreže znatno razvijeniji i napredniji način informisanja. U poređenju sa štampanim izdanjima, vesti dana koje se objavljuju putem internet stranica kombinuju uz tekst i fotografije, animacije, ilustracije, šablone, audio i video zapise, izveštaje i prenose sa lica mesta, kao i uživo, uz „linkove“ koji vode kad drugim sadržajima. Vesti online formata pregledaju se uz mobilne telefone, tablet uređaje i računare bilo kada i bilo gde, što ih čini vrlo prisutnim u svakodnevnici ljudi i prilagodljivim za sve potrebe informisanja.
Bez potrebe za plaćanjem, čekanjem u redovima, nestrpljenjem i strepnjom, sve vesti dana se mogu ispratiti uz internet izvore i medije koje vrlo ažurno i potpuno prezentuju dešavanja, događaje i raznovrsne aktuelnosti. Sa druge strane, kupovina dnevnih novina zahteva bar nekoliko desetina dinara troška, često vožnju do kioska, čekanje prodaje u definisano radno vreme, kao i nekada stajanje u dugačkim redovima usled gužvi.
Najnovije vesti danas prate se putem interneta, pre svega medijskih portala i društvenih mreža, u mnogo većoj meri u poređenju sa štampanim izdanjima. Pored toga, imaju svestrani i multimedijalan karakter koji se može pogledati, slušati, čitati i pratiti u bilo kojem vremenu i mestu, bez ikakvih barijera i uslova.